Treba kúpiť ! Francúzsky týždeň – Citroën XM
- By Rady
- 24. júna 2019
- No Comments
Nástupca Citroënu CX prišiel 25. Mája 1989. Kombi verzia (Break) prišla v roku 1991. Nadčasový dizajn navrhol Bertone. Auto bohužiaľ nedosiahlo predajné úspechy svojich predchodcov CX a DS. Pritom Citroën napravil všetky chyby, ktoré boli na predchodcoch. Podvozok bol úplne nový, hydropneumatický, skonštruovaný tak, aby bol komfortný a zároveň pevný v zákrutách. Predchodcovia trpeli koróziou, preto XM dostalo pozinkovanú karosériu a aj po takmer 30-tich rokoch autá nie sú príliš skorodované. Kritiku zožali predchodcovia aj preto, že boli „podmotorovaní“, a tak dostal XM motor V6. Napriek tomu všetkému boli predaje slabé, no Citroën nechal auto v ponuke až do roku 2000, teda dlhých jedenásť rokov. Za ten čas sa vyrobilo 333 405 kusov, čo nie je príliš veľa a preto má toto auto šancu stať sa zberateľským kusom. Ponuka motorov bola pestrá. Benzínová ponuka začínala pri štvorvalcoch s objemom 2,0 litra 8V a 16V, ďalej bola verzia motora 2,0i 8V s turbom a napokon motor 3,0i V6 12V a neskôr 24V. V ponuke boli aj dva dieslové motory 2,1 s turbom aj bez a 2,5 turbo diesel. V roku 1994 prešiel faceliftom, ktorý zmenil futuristickú prístrojovku a hlavne kvôli použitiu airbagu zrušil ikonický jednoramenný volant. Po ukončení výroby si dal Citroën dlhšiu prestávku a nástupca prišiel až v roku 2005.
Poznámka redakcie: Ak ste aj Vy rovnako ako ja už trošku znudení štandardnou scénou sedanov vyššej strednej triedy, ktorá sa už pár rokov stabilne točí okolo päťkových bavorákov, éčkových mercedesov atď., odporúčam si trochu uletieť a vyskúšať niečo z úplne inej kuchyne. Príslovie „Iný kraj – iný mrav“ sa rovnako, ako vo všetkom v čom majú prsty ľudia, odráža aj vo filozofii, štýle a charaktere áut a často až prekvapivo výrazne. Ak už dlho fandíte jednej značke, možno by nebolo od veci si rozšíriť obzor. Btw: Možno si pamätáte, že okrem známej zelenej Audi S8 si v Roninovi zahral aj spomínaný Citroën XM ( a mnoho iných ;-))
Článok vznikol vďaka podpore slovenskej instagramovej fanúšikovskej stránke Slovak Youngtimer.
Ďakujeme.
Pridaj komentár