Treba kúpiť ! 6 zaujímavých áut z inzercie

Keďže boli naše modlitby konečne aspoň sčasti vypočuté a po novom sa pre staré autá výrazne znížila dovozná daň, napadlo mi čas od času urobiť výber áut, ktoré by sa možno oplatilo kúpiť, či už z hľadiska výhodnej kúpy, z dlhodobého investičného hľadiska, alebo len preto, že je to niečo zaujímavé. Hlavne po výkonovej stránke.

Autá nie sú zoradené od najlepšieho po najlepšie, je to výber starších áut, alebo áut na hranici klasiky a moderny, ktoré ma zaujali a o ktorých by som rozmýšľal, ak by som chcel oplieskať peniaze. Nie sú to ani tie najlepšie z inzercie, pretože verím tomu, že som ich určite kvantum prehliadol alebo nenašiel. (Alebo som jednoducho, najlepšie vôbec nehľadal). Nedávam presnú hornú hranicu, ale snažil som sa neprekročiť šesť tisíc Eur. Viete ako to je. Máte 5 tisíc hľadáte do päť a pol stým, že sa možno podarí zjednať a ja to robím rovnako. Takže plus mínus. Možno sa budete niektorým výberom čudovať, ale ja som človek, ktorý vidí nádej aj tam, kde sa iní už dávno otáčajú, takže zlý stav alebo tuzing ma nezvyknú odradiť. V čase, keď publikujem tento článok sú všetky inzeráty aktuálne a ak náhodou nie, tak niekomu z Vás možno aj trochu závidím.

 

  • Výber číslo quattrojedna je Audi 80 B2 1,8 Quattro –  jedno z prvých masových „Quattier“ B2- ka s týmto motorom nemá toľko sily aby prevodovke alebo čomukoľvek vykrútila krk, takže sa treba zamerať vzhľadom na vek skôr na hrdzu. Tento model mal podtlakom ovládanú dvojstupňovú uzávierku zadného a medzinápravového diferenciálu, je vyrobená z plastu, mohli praskať. Haprovať mala vo zvyku aj elektronika okolo motora, typické sú kolísajúce otáčky, nestabilný voľnobeh. Treba sa popýtať majiteľa. Tento rmodel má pekné originálne doplnky, ktoré nie sú dnes už veľmi dostupné – švajčiarska odrazná blenda medzi zadnými svetlami na úzku EČV z Audi 90, predný pod nárazník, zadná odtrhová hrana a podľa mňa originálny dobový polep.

https://audi-80.autobazar.eu/18-quattro-id8876845.html

  •  Dnes najmladší kandidát je zároveň auto o ktorom som najviac uvažoval či ho zaradím – Renault Avantime. Nestáva sa mi často aby mi padlo do oka čokoľvek dodávkoidné, na druhej strane, už dlhšiu dobu na sebe pozorujem slabosť pre avantgardné výtvory, ktoré už trošku hraničia s úchylnosťou. Toto je asi ten prípad. Niet pochýb, že Avantime je budúca klasika už len vďaka svojej výnimočnosti  a dokopy 8557 vyrobenýmavantime kusom.  Avantime je trojdverák usporiadaný ako Coupé, čiže 2+2. Pointa vzniku tohto  výnimočného auta bola, aby deti, ktoré  majú z detstva dobre zažité spomienky na  väčší Espace a chcú mu z nostalgie zostať verné, mali v mladosti po čom siahnuť a tak vznikol športovo ladený menší brat Espacu – Avantime. Toľká pomýlenosť. Avantime bol veľký neúspech. Podľa mňa je to však dielo. Bohato presklenné, pohodlné a nápadité auto v ktorom musí byť cestovanie zážitok.  Na inzeráte je naftová varianta, ja by som však asi počkal na benzínový šesťvalec.

https://renault-avantime.autobazar.eu/22-dci-150k-privilege-id8217758.html

  • Presunieme sa do Nemecka, konkrétnejšie do Bavorska. Pomerne nelogicky je adept číslo tri – päťka, dokonca tripäťka  – BMW 535i E34 je výber trošku váhavý. Pol milión na budíku vždy vzbbmw-e34-frontudzuje otázky, ale to vzbudzuje aj polovičné číslo. Pre mňa je dôležitý stav, nie stav tachometra ako právnický pojem, ktorý obchádza skutočné najazdené kilometre. Tento kúsok sa tvári aj na akú takú servisnú históriu, možno by stálo za to pozrieť sa mu na zúbok. E34 je notoricky známa a s veľkým robustným šesťvalcom ako má byť, s adekvátnym výkonom, netrpela nejakými výnimočnými pascami. Klasické auto s klasickou koncepciou postavené na furt. Vlastne až kým ho nerozoberie hrdza, na tú pozor na prahoch, prednom čele, zadnom čele, v miestach za kolesami či už v kufri, alebo na predných blatníkoch a na spodných hranách dverí…veď viete….pozrieť sa treba všade.

https://bmw-rad-5.autobazar.eu/535i-id8844045.html

  • Nasledujúce auto je mi trošku cudzie pretožtoyota mr2e som ešte nemal možnosť šoférovať čokoľvek s motorom za chrbtom. Nemal som česť ani s embéčkou, takže čo to znamená šoférovať auto s motorom uprostred, si môžem len predstavovať, domnievať  sa a čerpať z mora prečítaných článkov a prezretých videí. Číslo štyri je  Toyota MR2 2.0 GTI. Ak by ste chceli dnes kúpiť dostupné auto s motorom v strede, tak je až na Porsche Boxster ponuka veľmi obmedzená…povedzme, že dobrý Boxster a MR2 kúpite od 5 – 10 tisíc, ďalší level, do ktorého by som zaradil MR2 Turbo, Opel Speedster Turbo, Lotus Elise atp. sa pohybuje v rozmedzí 15 – 25 tisíc Euro, level do ktorého patrí Honda NSX, Ferrari Mondial a iné zatiaľ nedocenené Ferrari, začína na 30 tisíc. Preto je MR2 za päťku, ako ochutnávka inej dimenzie vodičského zážitku celkom lákavá ponuka a konkrétne tento kúsok by stál za hriech.

https://toyota-mr2.autobazar.eu/20-gti-id8580454.html

  •  Zostaňme chvíľu ešte v krajine vychmazda mx5ádzajúceho slnka a pozrime sa na dostupný otvorený roadster. Bavíme sa o najpredávanejšom aute tohto typu karosérie na svete menom Mazda MX-5. Za sumu medzi 2 – 6 tisíc Eur dostanete pozdĺžne uložený atmosférický štvorvalec s pohonom zadnej nápravy, samosvorný diferenciál (vo verzii 1,6 len za príplatok), plne nastaviteľné lichobežníky na oboch nápravách a karosériu s hmotnosťou tesne presahujúcou hranicu 1 tony s rozložením hmotnosti 50:50. Filozofia „jinba itta“ (spojenie jazdca s koňom) v tomto prípade nie je iba marketingovým ťahom. Prevádzka je vďaka nepriestrelnej spoľahlivosti a dobrej dostupnosti náhradných dielov z druhej ruky v celku nenáročná. Zvýšenú pozornosť treba venovať stavu karosérie, ktorá nevyniká dobrou antikoróznou ochranou a sklápateľnej streche z PVC ktorá najmä pri prevádzke v zimnom období praská. Kto to so šoférovaním myslí vážnejšie rozhodne by sa mal poobzerať po výkonnejšej verzii s obsahom 1840 cm3, ktorá bola štandardne vybavená samosvorným diferenciálom Torsen a v limitovanej sérii „Anniversary“ tuhšími pružinami, stabilizátormi a podvozkom Bilstein.

https://mazda-mx-5.autobazar.eu/18i-id3326711.html

  • Konečne sa dostávam k jednému z ftumblr_nh99372dwi1s92lqlo1_1280avoritov môjho premiérového výberu vrakov. Je ním Alfa Romeo DžiTyVu-Sei DuePuntoČinque, po našom Alfa Romeo GTV6 2.5. Historické auto s rodokomeňom, umenie, alebo iba Talianské Coupé zo začiatku osemdesiatok? Pre mňa všetko v jednom. Rok 1980. Stošesťdesiat koní z dva a pol litrového šesťvalca. Usporiadanie transaxle, teda s prevodovkou vzadu a s kotúčovými brzdami umiestnenými pri diferenciáli a zadnou nápravou konštrukcie deDion. Málo? GTV je štvornásobný víťaz šampionátu cestovných vozov od roku 1982 do 1985, auto s poctivou DNA skutočnej Alfy Romeo, je to výnimočné auto.

http://www.rajveteranu.cz/11763-alfa-romeo-alfetta-gtgtv-gtv-2500-lazne-bohdanec

Dúfam, že som Vás inšpiroval, alebo minimálne aspoň v jednom prípadne upozornil na niečo o čom ste nevedeli.

@RWC so spoluprácou člena klubu Emenems8

 

2 komentáre

  • Dogg88 píše:

    Tiež by som si veľmi rád kúpil auto s motorom uprostred a prave po Boxstry casto pozeram. Za zmienku podla mna stoji aj cenovo velmi priaznive MG F
    Tam sa trochu bojim dostupnosti dielov. Ale mohol by si mu niekedy venovat nejaky ten riadok…

    • Rady píše:

      Vidíš, na MGF som zabudol a pritom je to jedno z áut, ktoré možno raz budem vlastniť 😀 Isto sa mu pár riadkov ujde.

Pridaj komentár