Z inzercie: Audi 200 Turbo Quattro 10v
- By Rady
- 25. februára 2016
- 4 komentáre
Vždy keď brúsim po inzerátoch a hľadám nejaké pojazdné Audi quattro, píšem do vyhľadávača okrem výrazu „quattro“ aj iné slovenské regionálne mutácie tohto označenia – napríklad: quatro, qatro, kvatro aby mi neušla ani tá posledná vydýchaná 80ka s kvatrom niekde za Trebišovom.
Málokedy slovenský trh ponúkne niečo čo ma dokáže zdvihnúť zo stoličky, za jedno za to určite môže registračný poplatok, kvôli ktorému sa starých a zaujímavých áut zvonka vozí podstatne menej a za druhé, tie ktoré tu ostali buď vyhynuli, stali sa z nich darcovia orgánov, alebo sa tu dookola na inzerátoch krútia a každý ich už dobre pozná (a vie že sú to vraky).
Posledná možnosť je, že si majitelia veľmi dobre uvedomujú čo v garáži majú a nechcú sa ich vzdať. A ak, tak za ich reálnu, neslovenskú cenu. Preto vždy, keď nájdem takýto inzerát v mojom vnútri zvádza boj moje samaritánske ja, ktoré je rado, že za tieto prachy si to auto nekúpi niekto kto ho zničí; s mojím druhým – chamtivým ja, ktoré by si ho chcelo kúpiť do zbierky za šesťsto euro.
Mám k tomu modelu veľmi osobný vzťah pretože moja prvá Audi bola 100-ka C3, Typ 44, „cigáro“. Typ 44 je označenie platformy z ktorej následne vychádza 200-ka, ktorá je na inzeráte a ďalšie evolúcie tejto platformy – Audi V8 (D1) predchodca A8, Audi 100/S4 Avant, Audi A6/S6 C4 Avant, ktorá sa v produkcii udržala až do roku 1997 čo je samo o sebe známkou kvality a pre nás výhoda, pretože podvozkové diely sú z veľkej časti zameniteľné (predný náhon s quatrom nie) a tak sa dá pomerne lacno a dobre nájdený nádejný youngtimer záchrániť pomocou originálnych dielov. Nestáva sa mi to často, ale nie motor ale farba v kombinácii s quattrom je prvé čo ma pri tomto aute zaujalo. Nájsť 200ku v bielej perleti s plnohodnotným pohonom je pre mňa niečo ako uvidieť jednorožca. A nájsť 200ku Avant, s motorom 2.2 Turbo 20V a ten sa díky bohu vyrábal iba s quattrom, je niečo ako nájsť mňa v sobotu ráno triezveho. To tiež ešte skoro nikto nevidel.
Farba perlmutt effekt – od výroby sa auto v tejto farbe dodávalo s kolesami vo farbe vozidla.
Biele auto, biele kolesá.
Zámerne píšem že motor je pri tomto aute druhoradý, pretože k tomu aby hral nejakú významnú úlohu mu chýba aspoň 70 koní. 165 koní z dvadvojky, aj keď päťvalcovej a oturbenej nie je žiadne rodeo, ale na svižnejšie vozenie s príjemným hlbokým sound trackom sprevádzaným pískaním turba stačí na vyčarenie toho priblblého úsmevu niekde okolo 5500 otáčok.
Rok výroby: 1987
Model: 200 Turbo Quattro
Motor: 2,2 Litra , radový 5 – valec prepĺňaný turbom
Prevodovka: Manuálna / 5 stupňová
Najazdené: 125 022 km
Cena: 5499 €
Samozrejme, viem si veľmi živo predstaviť ako si toto auto prehadzujem šmykom z jednej tiahlej zasneženej zákruty do druhej, ale bál by som sa, že to pošlem medzi stromy a auta v tomto stave by bola škoda.
Plynový pedál má príjemné tuhý chod, nie až tak ako staré šesťvalcové BMW ale máte z toho pocit, že každým centimetrom dávate do pohybu masu poctivého nemeckého železa. Raz sa mi podarilo takéto auto kúpiť, v strašnom stave, motor vyzeral ako keby ho opravoval slon, ale bolo tam turbo z rs2ky, pri zrýchľovaní to dvíhalo čumák ako boeing na konci ranveja, ale to asi aj preto, že boli zadné tlmiče totálne po smrti. Vlastne to auto potom ako sa nám podarilo po týždni zaistiť plynulý chod na všetky valce a volnobeh, žilo iba 15 minút. Plný radosti som prišiel na najbližšiu rovinku, jedna, dva, tri, rana ako z dela, zovrela voda, odniekiaľ tiekol aj olej. Prasknutá hlava. Potom aj druhá. Vykašlal som sa na to a kúpil osemvalec.
Kód motora bol myslím MC1 (alebo MC2, tuším, že toto podtlakové monštrum malo aj označenie KG). Takže ak dvadvojku desať ventil, tak jedine nezbastlenú, bez zásahu kutila. Čo by mohol byť aj tento prípad, motorový priestor vyzerá v pôvodnom stave, aj keď nejaké plasty tam už chýbajú.
V peknom pôvodnom stave vypadá byť aj interiér, na ktorom je pre mňa najkrajší otočný ovládač uzávierky medzinápravového a zadného diferenciálu, ktorá ešte vtedy bola ovládaná podtlakom. Inak krásnemu interiéru, ktorému dominujú príplatkové velúrové sedačky a poťah dverí, ktoré sú pre mňa lepšie ako koža – ako na sedenie tak na dotyk, kazí dojem tá diera v palubovke u spolujazdca s nejakým prehrávačom. Byť tam originál Gamma/Delta autorádio alebo dokonca BOSE interiéru by nebolo čo vytknúť. Ale nie je to nič čo by sa nedalo vyriešiť, asi tak ako tie plašiče zvery na prednom nárazníku, krídlo a chrómová koncovka a nálepka na viečku od nádrže, ktoré už na takéto auto nepatria. Nájsť dobové 6 lúčové elektróny (v tej dobre príplatkové 6 lúčové 15ky Aerodesign, po slovensky kanáldekle) a máme luxusný, raritný youngtimer na vzdialené aj blízke zrazy, ktorý už na cene len porastie a jazdiť bude ešte roky.
Dnes je vo Veľkej Británii zaregistrovaných iba 9 kusov Audi 200 Quattro. Pre porovnanie, v roku 2010 ich bolo 19.
Užitočné adresy :
www.audi100.net www.s2forum.net
Adresa inzerátu :
http://audi-200.autobazar.eu/22-quattro-4×4-id5263913.html
@RWC
Ked si pisal o tych mutaciach nazvu Quattro, tak aj toto auto ma mutaciu priamo v technicaku 🙂
No vidíš , ani netreba po príklad chodiť ďaleko 😀
kuk 🙂
http://autozurnal.ta3.com/repriza-motoring-za-volantom-jednej-z-najvacsich-automobilovych-legiend
To už je naozaj legenda 🙂